Tällä viikolla tarkoituksena oli laatia ystävänpäiväkutsukortti. Saimme itse päättää kutsun lähettäjän ja kutsuttavat henkilöt. Päädyimme valitsemaan kutsujaksi yrityksen ja matkailuaiheiseen blogiimme liittyen kutsujaksi valikoitui Aurinkomatkat Oy. Miettiessäni Aurinkomatkojen sidosryhmiä asiakastilaisuus tai henkilöstön sisäinen virkistysilta olisivat mielestäni olleet liian tylsiä. Siksipä päädyin valitsemaan kutsun saajaksi bloggaajat. Blogit ovat yhä enenevässä määrin tulleet osaksi yritysten markkinointia sekä viestintää ja sen vuoksi bloggaajat ovat saaneet myös tärkeän roolin monessa organisaatiossa.

Evite-verkkosivustolla pystyy luomaan monenlaisia kutsukortteja muun muassa ystävänpäiväkutsuille. Valikoima on laaja, mutta niistä vain osa on käyttäjälle ilmaisia. Ilmaisvalikoimasta valitsimme mahdollisimman nuorekkaan ja pirteän, mutta silti hillityn ja selkeän kortin. Harkitsimme myös matkailuaiheista korttia, mutta koska kyse oli ystävänpäiväkutsusta, niin sydämet olivat siinä aika lailla ehdottomat. Siispä päädyimme perinteisempään malliin.

 

Yst%C3%A4v%C3%A4np%C3%A4iv%C3%A4kutsu.jp

 

Kutsun tekstiosuuden pyrimme pitämään mahdollisimman lyhyenä ja ytimekkäänä. Koska kyse on yrityksen promootiotilaisuudesta, tärkeää on, että mahdollisimman moni kutsun saajista saadaan houkuteltua paikalle. Sen vuoksi teksti on markkinointihenkinen. Toisaalta kutsussa pyrittiin myös korostamaan jo rakentunutta kumppanuussuhdetta ja sen takia se on tuttavalliseen sävyyn kirjoitettu. Tähän perustuu esimerkiksi sinä-sanan käyttö teitittelyn sijaan. Lisäksi oletetaan, että kutsun saaja tuntee yrityksen ja sen tuote- ja palveluvalikoiman, joten niitä ei tarvitse sen enempää kutsussa avata.

 

teksti.jpg

 

A.L.